corat coret

Rabu, September 24, 2008

Kesedihan Yang Bertimpa

Knp aku tulis mcm tu? ermmm...2 hari lps (22/09/2008) adik sepupu aku meninggal. accident dgn kereta. subhanallah. dpt tau dr kakak ktny perut arwah trtikam besi. 2 3 hari sebelum puasa, pakcik aku meninggal. itu pun dlm trgezut. yelah, wlupon Allah telah brfirman kematian xkn lewat sesaat atau cepat sesaat ble dh smpi ajalny. tp kte manusia sll trleka dn trlupa bhw kematian tdk dtg dgn mmberi amaran. tbeny ajal nyawa kte akn ditarik oleh malaikat izrail. mgu lps, abg ade brcrite yg dia mimpi gigi dia patah tujuh tp ble dkumpulkn dn dkira ade enam je. mcm mn tu? apakah mknany? aku sendri buntu nk mncari jwpnny. dlm trleka prgi ke program motivasi dn kerja. aku dkejutkn dgn berita itu iaitu adik sepupu aku meninggal. itulh takdirny. itu br satu andaikt dia mlmbgkn satu gigi spr mimpi abg. mcmmn pulk dgn 6 gigi yg lain tu...itu yg mnjd tnda tny pd aku. ape pon cikgu brpesan pd aku ape yg trjd kte kne cuba tuk brsedia tuk mghdapi pe je yg mndtg. sume bnde yg brlaku di dunia ini mmg xtrduga oleh kte sbg hambaNYA. apepon, aku hrp aku bole mghadapi dugaan drNY dgn tabah dn tng. aamiiin...

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Salam takziah dari kami sekeluarga...

Ajal maut ditangan-NYA.